Loengus tuleb juttu mereveonduse kujunemisest maailma suurimaks kaupade transpordiviisiks. Käsitletakse nii ajaloolist perspektiivi kui ka merenduse olulisust kaasaegses majanduses ning analüüsitakse rahvusvaheliste organisatsioonide (IMO, ÜRO, EL, NATO), riikide poliitikate ja rahvusvaheliste suhete mõju merendusele. Räägitakse geograafilistest ja poliitilistest teguritest ning ajaloolistest arengutest (nt Hansa Liit), mis on loonud eeldused meremajanduse kui Eesti majanduse ühe olulise sektori arenguks. Uuritakse rahvusvaheliste konfliktide mõju merendusele ning seda, kuidas tagavad riigid meretranspordi toimepidevuse ja valmistuvad kriisideks. Samuti käsitletakse merekaablite ja torujuhtmetega seotud hiljutisi teemasid nii juriidilisest kui ka merenduslikust aspektist.
Riina Palu on merendusvisionäär- ja ettevõtja, Eesti Merendusklastri juhatuse liige. Ta on töötanud Rahandusministeeriumis, Tallinna Sadamas ja TalTechis ning asutanud erakonda. Riina on lõpetamas doktoriõpinguid LUT ülikoolis Soomes, kus spetsialiseerub merendusega seotud tarneahelate toimepidevusele ning uurib, kuidas riikide valitsused saaksid merega seotud kriisideks paremini valmistuda. Viimatine teadusartikkel uurib veealuse infrastruktuuri kaitsmise võimalusi.